Zeldzame aandoeningen onder de aandacht

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
St Borgers
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2015, 13:16

Zeldzame aandoeningen onder de aandacht

Bericht door St Borgers »

Beste!

Mijn naam is Stéphanie Borgers. Als journaliste zorg ik mee voor de berichtgeving van het weekblad Dag Allemaal.

Ik schrijf hier voor het tweede deel van het blad, zijnde het human interest-deel. Voor dat deel ga ik elke week op zoek naar nieuwe, ontroerende verhalen. Meestal gaat het om zware getuigenissen over een moeilijke, onoverkomelijke situatie uit het leven gegrepen, zoals ziekte, een zware tegenslag, enz.

Momenteel ben ik op zoek naar getuigenissen van mensen met een zeldzame aandoening, en wel om de volgende reden. In het verleden wijdde ik al vaker artikelen aan zeldzame ziektes, en dit telkens met een zeer positieve uitkomst. Ik merkte een positief gevolg voor de mensen in kwestie, en er zijn altijd een heleboel reacties van lezers die zichzelf herkennen in het verhaal. Op die manier komen ze ook gemakkelijker bij hulpverlening of lotgenoten terecht.

Jullie zijn mijn aanspreekpunt, gezien jullie expertise en het nabije contact met jullie doelgroep. Daarom had ik graag gevraagd of jullie eventueel een oproep zouden kunnen doen voor een interview?

Het gesprek gaat overigens altijd door in een ontspannen sfeer, en er is steeds de mogelijkheid om de tekst voor publicatie na te lezen.

Nog een vraag? Dan kunnen jullie mij altijd aanspreken via deze weg, stephanie.borgers@persgroep.be.

Ik kijk al uit naar een eventuele samenwerking!

Fijne groet,

Stéphanie
Plaats reactie