Epilepsie met Alice in Wonderland verschijnselen.

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Wonder
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:20

Re: Epilepsie met Alice in Wonderland verschijnselen.

Bericht door Wonder »

Ik schreef eerder in dit topic dat bij ons zoontje het Alice in Wonderland syndroom vernoemd was als mogelijke diagnose, maar de kinderneuroloog wou eerst verdere onderzoeken (owv recidiverende hoofdpijn en intermittent wazig zicht). Bij hem is op basis van de NMR het Chiari syndroom type 1 vastgesteld. Ik zal hierover een apart topic starten.
Babou
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2016, 21:19

Re: Epilepsie met Alice in Wonderland verschijnselen.

Bericht door Babou »

We zijn weer wat weken verder en de klachten nemen niet af. Ik ben terug naar de huisarts gegaan, het zit me niet lekker. Als het migraine is, duurt het toch geen 6 weken??. We krijgen een verwijzing naar de kinderneuroloog. Uitnodiging komt nog.
Hij reageert al wel wat minder angstig, maar hij is het nog wel. De kinderarts had ook gezegd: ga het maar negeren.
Ik ben hier heel boos om geworden. Het negeren heeft als gevolg dat mijn zoon van 7 nu angstig naar bed gaat, maar dit opkropt doordat hij zich ongehoord voelt door z'n ouders. Ik heb bij de huisarts of een verwijzing naar neuroloog of verwijzing naar psycholoog voor goede begeleiding geëist. Ze ging voor het eerste.
Ik ben benieuwd... Vind het allemaal maar raar. Hij heeft ook weer veel last van angstig dromen/ slaapwandelen. Wie herkent dit?
Forpus
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 jun 2015, 21:57

Re: Epilepsie met Alice in Wonderland verschijnselen.

Bericht door Forpus »

Geen angstdromen, wel slaapwandelen, af en toe. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat.
Wij staan even stil... Helaas.
Babou, heeft jullie zoontje al onderzoeken gehad als MRI en EEG? En uitgebreid oogonderzoek?
melopee
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2016, 13:04

Re: Epilepsie met Alice in Wonderland verschijnselen.

Bericht door melopee »

is hij al in behandeling bij een kinderpsychiater ?
goudbloempje
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2017, 16:19

Re: Epilepsie met Alice in Wonderland verschijnselen.

Bericht door goudbloempje »

Babou....is er al iets bekend
Babou schreef:We zijn weer wat weken verder en de klachten nemen niet af. Ik ben terug naar de huisarts gegaan, het zit me niet lekker. Als het migraine is, duurt het toch geen 6 weken??. We krijgen een verwijzing naar de kinderneuroloog. Uitnodiging komt nog.
Hij reageert al wel wat minder angstig, maar hij is het nog wel. De kinderarts had ook gezegd: ga het maar negeren.
Ik ben hier heel boos om geworden. Het negeren heeft als gevolg dat mijn zoon van 7 nu angstig naar bed gaat, maar dit opkropt doordat hij zich ongehoord voelt door z'n ouders. Ik heb bij de huisarts of een verwijzing naar neuroloog of verwijzing naar psycholoog voor goede begeleiding geëist. Ze ging voor het eerste.
Ik ben benieuwd... Vind het allemaal maar raar. Hij heeft ook weer veel last van angstig dromen/ slaapwandelen. Wie herkent dit?
Hoi Babou , ik herken deze klachten. Onze zoon heeft precies dezelfde. We zijn nu ook onder behandeling bij een kinderneuroloog.Is er bij jullie al iets bekend over de oorzaak?
goudbloempje
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2017, 16:19

Re: Epilepsie met Alice in Wonderland verschijnselen.

Bericht door goudbloempje »

Hoi Babou, mijn zoon heeft precies dezelfde klachten. Hij is onder behandeling bij een kinderneuroloog. Is er bij jullie al iets bekend over de oorzaak?

uote="Babou"]We zijn weer wat weken verder en de klachten nemen niet af. Ik ben terug naar de huisarts gegaan, het zit me niet lekker. Als het migraine is, duurt het toch geen 6 weken??. We krijgen een verwijzing naar de kinderneuroloog. Uitnodiging komt nog.
Hij reageert al wel wat minder angstig, maar hij is het nog wel. De kinderarts had ook gezegd: ga het maar negeren.
Ik ben hier heel boos om geworden. Het negeren heeft als gevolg dat mijn zoon van 7 nu angstig naar bed gaat, maar dit opkropt doordat hij zich ongehoord voelt door z'n ouders. Ik heb bij de huisarts of een verwijzing naar neuroloog of verwijzing naar psycholoog voor goede begeleiding geëist. Ze ging voor het eerste.
Ik ben benieuwd... Vind het allemaal maar raar. Hij heeft ook weer veel last van angstig dromen/ slaapwandelen. Wie herkent dit?[/quote] Hoi Babou , ik herken deze klachten. Onze zoon heeft precies dezelfde. We zijn nu ook onder behandeling bij een kinderneuroloog.Is er bij jullie al iets bekend over de oorzaak?
Elf3
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2017, 11:43

Re: Epilepsie met Alice in Wonderland verschijnselen.

Bericht door Elf3 »

Hallo,

Onze zoon (11 jaar, geen verdere neurologische problemen) heeft ook het alice in wonderlandsyndroom. Ons is door de neuroloog verteld dat het een soort kindermigraine is. Hij kan er idd overeen groeien.
Na de mri is deze diagnose gesteld.
Hij heeft hier al een aantal jaar medicatie voor, propanolol.
Nu is er vanuit school de vraag gekomen of het evt ook epilepsie zou kunnen zijn. Dit omdat hij soms heel dromerig kan zijn, dan is hij even weg.
Er word na de vakantie een vragenlijst ingevuld hiervoor. Ben benieuwd wat hieruit komt.
Forpus
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 jun 2015, 21:57

Re: Epilepsie met Alice in Wonderland verschijnselen.

Bericht door Forpus »

Werkt de propranolol? Onze zoon kreeg Depakine, dit deed niks.. nu geen medicatie, volgens de Kinderneuroloog moest hij het maar gewoon vergeten, en door er niet aan te denken zou het overgaan ...
Nu na 1,5 jaar is het niet veranderd. Wel heeft onze zoon het meer een plek kunnen geven. Het hoort bij mij, zegt hij dan. Ik kan ermee omgaan.
Plaats reactie