oculomotore apraxie

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Sonja32
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2015, 14:47

oculomotore apraxie

Bericht door Sonja32 »

Hallo,
Ben op zoek naar meer info over Oculomotore Apraxie.
Of naar ervaringen hiermee.
Dit voor mijn dochter van 9 jaar.

sonja
Ingeb
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2015, 21:58

Re: oculomotore apraxie

Bericht door Ingeb »

Hallo Sonja,
Ik heb een dochter van 10 maanden. Wij zijn nog in de diagnostische fase, maar de oogarts lijkt uit te gaan van oculomotore apraxie. Ik ben erg benieuwd naar jullie verhaal. Wij zijn bij de oogarts terecht gekomen toen onze dochter bij het tweede bezoek aan het consultatiebureau geen oogcontact maakte. Haar ogen gingen van hot naar her. Het leek alsof ze haar omgeving zeer interessant vond. Maar ons aankijken en lachen deed ze niet. Bij de oogarts hebben ze een ERG gemaakt, die gaf wat afwijkende waarden, maar was niet helemaal betrouwbaar. In augustus laten we nog een keer een ERG maken. Haar spierspanning lijkt goed. Ze ontwikkelt zich langzaam. Ze maakt nu wel meer contact, lacht ook, maar lijkt wat wazig in de ruimte te kijken. Ze schudt nu ook met haar hoofd om naar een bepaalde kant te kijken. Verder bloedonderzoek, mri, neurofysiologisch onderzoek, oogmeting hebben tot nog toe niets uitgewezen. Wij maken ons zorgen over haar ontwikkeling. We krijgen goede begeleiding van kinderarts, oogarts, fysiotherapeut en begeleiding van Visio.
Ik ben benieuwd hoe en wanneer bij jullie dochter de diagnose is gesteld. Wat merk je aan je dochter? Wat kan ze wel en niet? Hoe ontwikkelt zij zich?
Groet,
Inge
stefanier
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2016, 20:10

Re: oculomotore apraxie

Bericht door stefanier »

Hoi Sonja

Onze dochter is 2,5 ( ik heb trouwens bij een ander fora net op je gereageerd maar ik hoop dat je het hier sneller leest ) en komt voor verticale nystagmus bij de professor. Hij heeft ons al eerder gevraagd of we iets terug zien van oculomotor apraxie ( bedacht ik me pas na het laatst consult ), maar toen dachten we van niet.
Echter kwam de nystagmus terug en hebben we hem een filmpje van haar mee gestuurd met de vraag of hij hier eens naar wilde kijken ( wij hadden er een niet pluis gevoel bij maar de huisarts en de huisarts bij mij op werk zagen niet iets opvallends ). Hij kwam diezelfde avond al terug met oculomotor apraxie. Het was zo duidelijk op het filmpje dat de diagnose vrij zeker was en na oogonderzoek werd het bevestigd. Ik zou graag eens met je in contact komen over dingen hoe jou dochter zich ontwikkeld ( wat je op het andere forum schreef moeite met springen herken ik ook heel erg ).

groetjes
TanjaManon
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2017, 13:09

Re: oculomotore apraxie

Bericht door TanjaManon »

Beste,

Ik ben op zoek naar ouders waarvan hun kindjes oculomotore apraxie hebben. Dit om ervaringen en informatie te delen.

Alvast bedankt
Plaats reactie