ODD?

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Marielle

ODD?

Bericht door Marielle »

Mijn 2 stiefkinderen van 11 jaar vertonen heel slecht , respectloos gedrag naar hun vader toe en hij weet niet wat hij er mee aan moet.
De jongen heeft vaak hele boze buien , hatelijke opmerkingen , en helemaal als hij iets "moet " ; dan slaat hij soms helemaal door. Hij eet expres heel langzaam om de anderen aan tafel te treiteren en ook is hij dol op pesten . Ook steelt hij dingen om te treiteren . Nooit kan hij lachen en heeft weinig vriendjes , alleen klasgenoten waar hij wel eens mee omgaat . Verder maakt hij zijn vader uit voor van alles en nog wat en je kan hem eigenlijk nergens mee straffen. Het lijkt ook wel of hij helemaal niet beseft dat andere mensen ook gevoel hebben en hij heel vaak zijn vader pijn doet met zijn uitspraken. Hij wil ook nooit iets ...dierentuin , bioscoop etc niks wil hij!
Ook zijn zusje heeft deze eigenschappen maar in iets mindere mate.
Deze kinderen zijn beide veel te vroeg geboren en hebben heel lang in de couveuse gelegen.
Mijn vriend heeft geen contact met zn ex want zij wil niet met hem praten dus met haar over de kinderen praten is ook geen optie want zij zegt dat dat alleen bij hun vader zo is maar dat geloof ik niet.Wel zijn beide kinderen bang voor hun moeder want zij is een heel dominant persoon en de kinderen kruipen helemaal in hun schulp bij haar.
Wat moetenwij hier nou mee aan? Tegen in gaan of gewoon maar laten doen?
Onze relatie komt hierdoor aardig op de tocht te staan want wij weten het echt niet meer....

naar andere
Plaats reactie