Kind met ADHD

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
MHO

Kind met ADHD

Bericht door MHO »

Ik ben nieuw hier, maar schrijf dit bericht omdat ik me enorme zorgen maak over ons zoontje van 4,5 jaar. Al vanaf de geboorte is hij altijd erf snel met zijn lichamelijke ontwikkeling en erg gefrustreerd als hij iets nog niet kon. Nu, 4,5 jaar verder, is hij nog steeds het liefst de hele dag in beweging. Wijzelf ondervinden er geen hinder of ergernis van, maar we horen steeds vaker dat hij zo ontzettend druk is en dat doet me veel pijn. Zijn vader heeft sinds 3 maanden de diagnose ADHD, dus we hebben zelf het gevoel dat het niet anders kan dat dat ons zoontje het ook heeft.

Sindsdien lijkt het wel alsof steeds meer mensen hem niet prettig vinden. We maken ons hier enorme zorgen om en zijn heel bang hoe zijn toekomst eruit zal gaan zien. Dadelijk heeft hij geen vriendjes en wordt nooit gevraagd voor kinderfeestjes... het maakt ons heel verdrietig en vragenons af of iemand ervaring heeft hiermee en obs misschien wat kan vertellen over het leven in de praktijk.

Alvast heel erg bedankt als iemand ons iets wijzer kan maken!
MVL

Re: Kind met ADHD

Bericht door MVL »

4,5 jaar is erg jong om de diagnose te stellen, (meestal vanaf 6 jaar) tot die tijd kun je wel al veel dingen doen, denk aan structuur aanbieden e.d. Kijk eens op ADHD.nl voor tips! Succes
ich en dich

Re: Kind met ADHD

Bericht door ich en dich »

hallo,
onze zoon heeft adhd en waarschijnlijk dcd. wij zijn bezig sinds onze zoon 1.5 jaar is met diagnostiek. wij zijn op verschillende plekken geweest. revalidatie kliniek. en een psychiatrische kinderziekenhuis. hier is ook de adhd vAST gesteld. hij is daar een jaar geweest in een behandel/observatie groep. nu heeft hij medicatie om te slapen en beter zich te kunnen concentreren op school. op dit moment gaat het goed op school. hij is nu 5. en alt hij niet heel veel op tussen de andere kinderen. succes voor jullie en met wat hulp gaat het misschien beter. Thuis werken we met een nadenk stoeltje. als hij iets gedaan heeft wat niet kan moet hij daar opzitten 1 minuut per leeftijd. dit wel opbouwen in het begin. duidelijkheid bieden. en altijd de zelfde regels. dus niet vandaag mag hij 2 snoepjes en morgen maar 1 in de zelfde situatie. hoop dat je wat er aan hebt
groeten petra
Plaats reactie