Masterproef: Hippotherapie bij kinderen met CP

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
lieze

Masterproef: Hippotherapie bij kinderen met CP

Bericht door lieze »

Beste,

Ik ben een student van universiteit Antwerpen met als richting kinesitherapie. Ik zit momenteel in mijn eerste jaar master en moet dus een masterproef onderwerp kiezen. Ik heb gekozen voor het effect na te gaan van hippotherapie op het evenwicht bij kinderen met een spastische cerebrale parese.

Een korte uitleg wat hippotherapie is. Hippotherapie is letterlijk therapie op een paard. Het is een therapeutische behandeling met behulp van een paard. Ik wil dus graag het effect nagaan van hoe een paard invloed heeft op het evenwicht bij het kind door op het dier te zitten.

Om mijn onderzoek uit te voeren ben ik opzoek naar 10 kinderen met een spastische parese die nog nooit hippotherapie hebben gehad. Ze moeten zich nog wel zelfstandig kunnen verplaatsten met of zonder loopmiddel.

Het is de bedoeling dat deze kinderen 1 x per week gedurende een bepaalde periode hippotherapie krijgen.
Als u en u kind wenst deel te nemen aan mijn onderzoek dan mag u altijd contact opnemen met mij.
Alle concrete informatie volgt nog.

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groeten,
Lieze Stoops
Revalidatiewetenschappen en kinesitherapie universiteit Antwerpen
E-mail = Liezestoops@hotmail.com
GSM = 0478/261165
Plaats reactie