NLD en Cerebrale parese na vroeggeboorte

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Gast

NLD en Cerebrale parese na vroeggeboorte

Bericht door Gast »

Hoi allemaal.

Ik plaats deze oproep op dit forum omdat ik hoop dat er iemand is die mijn verhaal herkend....
Mijn dochter is geboren met een zwangerschapsduur van 28 6/7 week( prematuur, bijna 3 maanden te vroeg). Zij had een goede start ondanks haar geboortegewicht van 1339 gram. Na een week kreeg ze een hersenbloeding in graad V. De toekomstverwachtingen waren dat ze lichamelijk en geestelijk gehandicapt zou worden,en geen herkenning zou hebben naar ons. Ze is nu 16 en kan gelukkig een heleboel, maar wij lopen helemaal vast op het huidige onderwijs waar ze nu zit. Danielle is getest op jonge leeftijd en heeft de diagnose NLD gekregen,en ze heeft haar beperkingen door haar bloeding(leerachterstand,licht spasme in spieren,gauw overprikkeld,) Ze is begonnen in het vmbo van mytylschool tilburg(middelbare)is sinds een jaar overgestapt naar praktijkonderwijs, en ook dit trekt ze niet......nu is er sprake dat ze de overstap naar dagbesteding gaat maken, terwijl ik weet dat er zoveel meer in zit, heeft iemand ervaring met het pedagogisch klimaat van de mytylschool tilburg??Begin er namelijk steeds meer aan te twijfelen ofdat zij wel passend onderwijs voor mijn dochter kunnen bieden...Heeft iemand ervaring met kinderen met nld en hersenbeschadiging? Ik ben echt wanhopig,en op zoek naar antwoorden,en mijn dochter...die glipt tussen mijn vingers weg en is depressief en teneergeslagen, thuis gaat het goed,maar op school voelt ze zich een zombie(dat zijn haar eigen woorden),hoop dat ik iemand kan vinden die raad voor me heeft....
Plaats reactie