Help! Dochter (11) met ticstoornis (Tourette?) en restless legs

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Renske1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2022, 23:32

Help! Dochter (11) met ticstoornis (Tourette?) en restless legs

Bericht door Renske1973 »

Hi,

Mijn dochter van 11 heeft een ticstoornis en daarnaast (nu nog in veel mindere mate) dwangverschijnselen (ik heb zelf ocd, helaas overgeërfd ben ik bang) 🥲 Tourette hangt daar ook vaak mee samen begreep ik.
We hebben hulp gezocht voor de tics, die soms erg heftig zijn, vooral fysiek, geluiden in mindere mate, maar lang verhaal kort is dat traject (wat weinig geholpen heeft) voor nu ‘klaar’ en is ons gezegd af te wachten hoe een en ander zich ontwikkelt rond haar pubertijd. Ze is nog (lang) niet zo ver dus afwachten.
Mogelijk volgt de diagnose Gilles de la Tourette is ons verteld.
Sinds een aantal dagen heeft ze last van restless legs (geen groeipijn) en ik las ergens dat dat vaker voorkomt bij kinderen met Tourette.
Wie heeft er ervaring met dit verschijnsel en belangrijker nog: is er iets wat helpt? Ze wordt er gek van!
Verder ben ik over het algemeen benieuwd wat ervaringen zijn van ouders met (jonge) kinderen met Tics/Tourette/dwang en of jullie kinderen wel of geen medicatie nemen en verder alles wat kan helpen om het mijn dochter draaglijker te maken.
Bedankt alvast 🙏
Plaats reactie