Slaapproblemen bij kindje met CP

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Marinka de Groot

Slaapproblemen bij kindje met CP

Bericht door Marinka de Groot »

Graag kom ik in contact met ouders/verzorgers die ervaring hebben met een kindje met Cerebrale Parese met slaapproblemen.

Onze dochter Fadime is 3,5 jaar en de jongste van een tweeling. Fadime heeft zuurstoftekort gehad bij de geboorte en een aantal hersenbloedinkjes, waardoor zij hersenbeschadiging heeft opgelopen en nu spastisch is.
Als sinds haar babytijd hebben we veel problemen met haar slaapgewoonten zeg maar. Ze huilde veel in het begin, maar wij dachten dat dat te maken heeft gehad met de 11 dagen die ze op de NICU heeft gelegen en dat ze moest wennen. We hebben medicijnen gekregen van het SKZ maar ook dat hielp maar even. Nu krijgt ze elke dag 5 mg Melatonine, maar dit is ook nog niet de oplossing.. Elke nacht is het raak! Ze wordt gillend, wat zeg ik; krijsend, wakker en wil niet meer in haar bed blijven. Ze zet het hele huis weer op zijn kop, waardoor haar zussen wakker worden en wij als ouders de dag doorkomen op koffie, veel koffie. Om 's avond het riedeltje weer opnieuw te gaan doen.

Ik hoop dat iemand iets van herkenning zien en dit met mij willen delen. Wie weet kun je ons helpen? We willen alles proberen! :cry:
Gast

Re: Slaapproblemen bij kindje met CP

Bericht door Gast »

hallo wij hebben een ook een zoontje met cp
die huilde ook alleen maar als baby zijnde
we liepen dagen rodn om hem maar in slaap te brnegen enwij even geen gehuil aan hoeven te horen


maar sinds dat hij 2,5 slaapt hij als een roso hij heeft wel meer rust nodig dan andere kinderen hij is nu 3 word in december 4 en slaap nog tussen de middag wij namen hem bij ons in bed en als hijs liep dan leggen we hem over
Gast

Re: Slaapproblemen bij kindje met CP

Bericht door Gast »

hallo, ik heb een zoontje van 4 met cp. Mijn zoontje had nachten dat hij tot 10 keer wakker werd per nacht. Telkens legden we hem neer, gaven z'n tutje en knuffelbeer maar na een 10 tal minuten was hij daar weer. Erg lastig. Dan zijn we in samenspraak met de neuroloog de volgende medicatie beginnen geven: Fenistil en Sedinal (dit laatste op basis van kruiden). Mijn zoontje slaapt sindsdien als een roosje!!!!!
Mamavanpremi
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jan 2023, 14:31

Re: Slaapproblemen bij kindje met CP

Bericht door Mamavanpremi »

Goedendag,

Ik heb gezocht naar sedinal maar het lijkt niet meer verkrijgbaar. Heeft u enig idee? Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groeten,
Mamavanpremi
Plaats reactie