Mijn kind ziet alles ver weg

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Tomparry
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2019, 08:17

Mijn kind ziet alles ver weg

Bericht door Tomparry »

Mijn zoontje van elf heeft last van angstaanvallen. Hij vertelt dat hij dan alles ver weg ziet. Dit gebeurd wel eens in de klas en ook thuis. In de avond als hij gaat slapen komt hij angstig uit zijn bed, omdat hij hetzelfde ziet: ’ alles ver weg’ . Hij omschrijft het als kijken door een zwart vierkant en daarachter is de wereld. Hij is hier zo angstig voor in sommige periodes, dat hij laatst iets zei over zelfmoord om van die angst af te komen. Wat moet ik doen? Herkent iemand dit?
cindyk
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2019, 13:12

Re: Mijn kind ziet alles ver weg

Bericht door cindyk »

Mijn dochter van 12 heeft dit ook
Het heet het syndroom van Alice in Wonderland
Ze is door de molen gegaan van de kinderarts.
Zij is vaak ziek en nu al 5 dagen heeft ze het gevoel dat de tijd snel gaat en dat ze in een soort droomwereld zit.
Ze is er erg verdrietig van.
Morgen maar weer even langs de kinderart bellen.
Sterkte
MtW
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2020, 22:22

Re: Mijn kind ziet alles ver weg

Bericht door MtW »

Mijn zoon van 12 heeft het ook. Het komt en gaat. Het uit zich altijd s nachts en altijd in periodes waarin hij ziek is of bonkende hoofdpijn heeft. Beetje speuren geeft als resultaat ‘Alice in Wonderland syndroom’. In combinatie met de hoofdpijn vermoed ik migraine. Binnenkort naar de arts.
Sterkte voor alle kindjes in dit forum
Plaats reactie