Midazolam neusspray in de wangzak

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
sigrid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2018, 03:02

Midazolam neusspray in de wangzak

Bericht door sigrid »

Goede dag,
Ik ben werkzaam in het Juliana Kinderziekenhuis en voor een studie ben ik aan het uitzoeken of Midazolam neusspray die wordt gegeven als coupeermedicatie ook in de wangzak gegeven kan worden.
Mijn vraag is of er ouders ervaring hier mee hebben?
De informatie wordt zonder informatie over u kind gebruikt.
ik hoor het graag Sigrid kinderverpleegkundige in het Juliana kinderziekenhuis.
Annemiek Vonk
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2019, 16:15

Re: Midazolam neusspray in de wangzak

Bericht door Annemiek Vonk »

Sorry voor de late reactie maar had me nog niet geregistreerd en kon dus niet reageren.

Onze zoon heeft het COL4A3BP syndroom wat bij hem gepaard gaat met zeer heftige epilepsie en wij gebruiken dan ook regelmatig de midazolam neusspray in de wangzak. Heeft het maar een paar keer in de neus gehad maar dat gaf zoveel klachten dat we toen gevraagd hebben aan neuroloog of het niet in de wangzak mocht en dat mocht.

Hij is opgenomen in epilepsiecentrum en daar doen ze het ook in de wangzak, dus mag echt. Behalve bij ernstig kwijlen is het vaak lastig omdat het er dan uitloopt, maar altijd nog beter dan een zere neus, die dan ook nog kapot is van binnen.

Annemiek Vonk
Plaats reactie