puntbloedingen

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Mo3003
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2018, 16:06

puntbloedingen

Bericht door Mo3003 »

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Mijn neefje is met 25,2 weken geboren en woog bij zijn geboorte 686 gram. Hij heeft inmiddels heel veel meegemaakt en we hebben al een paar keer afscheid van hem moeten nemen, maar hij is heel sterk en krabbelt toch weer overeind.
Nu gaat het lichamelijk een stuk beter (herstel van stoma, longontsteking en bloedvergiftiging, uitval van zijn niertjes) maar heeft hij een hersenbloeding gehad. Hij is inmiddels 6 weken oud( dus 31 weken in zwangerschap).
Op de MRI hebben ze puntbloedinkjes gezien. Hoeveel of hoe groot weten we niet. Nu wordt zijn MRI doorgestuurd naar een ziekenhuis in Utrecht (hij ligt in Nijmegen) voor een second opinion. De artsen weten niet wat de gevolgen zijn van deze bloeding.
Ze hebben verteld dat het kan zijn dat hij zwaar gehandicapt is, maar ook dat hij bijvoorbeeld een trekkend beentje hier aan overhoudt.

Is er iemand waarvan zijn/haar kindje dit ook heeft meegemaakt en zijn/haar ervaring hierover wil delen?

We zitten met z'n allen natuurlijk vreselijk in spanning.

Ik hoop op reactie.

Alvast bedankt.

Groetjes Monique
Plaats reactie