Massage bij Hypotonie

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Myriam
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2018, 17:57

Massage bij Hypotonie

Bericht door Myriam »

Hallo allemaal,

Onze zoon is 16 maanden en heeft een onbekende genetische afwijking. Hij heeft ongeveer van zijn 2e t/m zijn 8e maand heel veel epileptische aanvallen gehad, maar nu gelukkig niet meer. Hij heeft nu wel een ontwikkelingsachterstand en last van hypotonie, dus hele slappe spieren. Hij kan bijvoorbeeld nog niet zelfstandig zitten en ook nog niet tijgeren. buikligging met opgeheven hoofd gaat ongeveer 15 minuten. (als we tiktak aanzetten, anders rolt hij liever op zijn rug)

Ik heb gehoord dat er in Rusland vaak intensieve stimulerende massage behandeling worden gegeven bij neurologische afwijkingen. Het zou oa heel goed werken om de spieren te stimuleren. (En daardoor dus stimuleren dat een kindje bijv gaat kruipen)

Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ben namelijk op zoek naar iemand die dit soort massages geeft, maar online vind ik er niks over...
Ik woon in Rotterdam, dus ik zoek in die omgeving.

bedankt alvast!
Groetjes Myriam
Plaats reactie