Tips gevraagd

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
kokkiej1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2018, 21:39

Tips gevraagd

Bericht door kokkiej1987 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Mijn zoontje Thomas van nu bijna 18 maanden heeft sinds 1 week de diagnose epilepsie gekregen. Wij gaan morgen beginnen met de dekapine.

Hij heeft aanvallen waarmee hij met zijn ogen weg draait, soms zijn pupillen heel snel heen en weer gaan en schokken krijgt in armen en benen.

24 uurs eeg gehad en hierop was te zien dat hij dus zichtbaar veel aanvallen had in zijn slaap.
Thomas krijgt overdag in een week tijd z'n 12 tot 15 aanvallen. (deze zijn dus zonder de aanvallen van de nachten)

Hij is een moeilijke inslapen. Altijd al geweest, maar nu sinds 4 dagen is het echt heel erg. Hij begint met jammeren, gaat over op huilen en zet het dan op het gillen.
Ik zie niet zo gauw een aanval op dat moment, maar herkent iemand dit toevallig en zo ja is iemand hiervoor wel eens behandeld en kan mij tips geven?

Huisarts en consultatiebureau willen niks doen omdat hij zijn medicijnen morgen pas begint, en hun denken dat daarmee de rust komt voor ons mannetje.

Ook was mijn vraag over de dekapine, hoelang het duurt voordat je resultaat ziet of merkt? Iemand hier ervaring mee?

Alle tips zijn welkom, want dit is voor ons volledig nieuw en we zijn behoorlijk geschrokken van de diagnose.

Groetjes,
Een bezorgde moeder
Mama van Nina(11-05-2014) en Thomas(30-11-2016), waarvan Thomas de diagnose epilepsie heeft gekregen.
Plaats reactie