Hoofd wiegen bij ons zoontje

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
bredero
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2018, 16:18

Hoofd wiegen bij ons zoontje

Bericht door bredero »

Hey,
graag had ik eens nagevraagd of er mensen zijn die onze situatie kunnen herkennen. Sinds ons zoontje(6m.) recht kan zitten schudt hij met zijn hoofdje heftig "nee". Hij bleef dit echter doen en zijn we begonnen aan onze zoektocht op een antwoord. We zijn reeds bij een neuroloog geweest maar ook daar kregen we niet echt een antwoord, hij schudt namelijk vooral wanneer hij niets om handen heeft (lett.), bij teveel aan prikkels, als hij neerzit of wandelt. Uit de MRI is er niets gekomen en een tic zou het niet zijn aangezien hij dit nu 4 jaar doet. Verder valt hij wel op door een achterstand op fijn motorisch gebied. Ik weet dat het misschien een long shot is maar overal waar we komen is het alsof ze dit voor de eerste keer zien. Suggesties of ervaringen van harte welkom!
VvH
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2018, 10:47

Re: Hoofd wiegen bij ons zoontje

Bericht door VvH »

Hey,
Geen idee of je hier wat aan hebt, maar dit deed ik vroeger ook toen ik klein was, met name voor het slapen gaan, liggend in mijn kinderbedje. In het begin was het ook echt bonken met mijn hoofd, later heen en weer wiegen. Geen idee overigens of dit gerelateerd is aan mijn PKD. Mijn ouders vonden het eng en hebben zelfs een extra kussentje geinstalleerd zodat ik wat zachter zou bonken. Ik heb er verder nooit last van gehad en ben er in de loop van mijn jeugd overheen gegroeid.
Ik ben overigens nog steeds een extravert type dat dol is op prikkels :-)
VvH (man, 37 jaar)
VvH (man, geb 1980)
Heeft Paroxysmale Kinesiogene Dyskinesie
Gebruikt Carbamazepine
bredero
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2018, 16:18

Re: Hoofd wiegen bij ons zoontje

Bericht door bredero »

Hey,
bedankt voor het antwoord! Maar aangezien hij "wiebelt" op verschillende emoties ( angst - opwinding)en hij ook met zijn ganse lichaam meewiebelt moeten we binnenkort bij de kinderpsycholoog hopelijk krijgen we daar een beter inzicht of heeft het misschien toch iets te zien met die chromosomen afwijking?
FitoralGlorp
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:29

Hoofd wiegen bij ons zoontje

Bericht door FitoralGlorp »

Hey Jo.

heftig hoor, maar mijn complimenten dat je er zo alert bij bent
kleine steek vasn jaloezie

Nee ff serieus, het kan je zoontje nooit kwaad doen als je dit in de gaten blijft houden; wellicht is er niets aan de hand, mischien wel, maar dan ben je er in ieder geval bij, en hopelijk een steun, en wat kan je kind meer wensen?

Succes, Anne
Titan Gel Thailand
Plaats reactie