baby 4 mnd met diep gehemelte

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Becky1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2018, 15:18

baby 4 mnd met diep gehemelte

Bericht door Becky1984 »

zijn hier ouders met baby's met diep gehemelete met voedings problemen,
mijn zoontje heeft een diep gehemelte en dat weet ik nu net een week, per toeval. heb in dec. 2017 en febr. 2018 in het ziekenhuis gelegen met hem vanwege voedingsproblemen het niet willen en kunnen drinken. niemand heeft ooit in zijn mondje gekeken. er werd enkel gekeken of hij koemelkeiwit allergie had en reflux, allebei niet gevonden. maar hij kon nog steeds niet normaal drinken, nu had hij het wel moeilijk met de overgang van reflex naar willekeurig drinken, raakte daar helemaal van in paniek en dronk toen helemaal niks meer, waarop hij ging afvallen. nu is hij een grote baby met een geboorte gewicht van 5150gr. dus ja hij ziet er niet bepaald snel uitgedroogd uit. je krijgt er uiteindelijk wel melk in maar je moet niet vragen met hoeveel stress en frustratie. ik heb inmiddels bijna alle flessen geprobeerd, nu heb ik de difrax s fles wat redelijk werkt alleen ook nog steeds frustratie van de baby en zoeken hoe hij het beste kan drinken.
zou het fijn vinden als er ouders zijn die misschien tips hebben, die misschien een uitkomst kunnen zijn. :( :?
Bressa
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2018, 14:50

Re: baby 4 mnd met diep gehemelte

Bericht door Bressa »

Het is al een tijd geleden dat je dit bericht geplaatst hebt, dus ik weet niet hoe het nu gaat, maar een diep/hoog gehemelte gaat vaak gepaard met een te strak lipbandje en te strakke (verborgen) tongriem. Is daar naar gekeken? Vooral een verborgen tongriem wordt zelfs door artsen vaak niet opgemerkt, lang niet iedereen heeft hier kennis van namelijk.
linnellaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2023, 06:10

Re: baby 4 mnd met diep gehemelte

Bericht door linnellaa »

Namun, perlu diingat bahwa sebagai AI, saya tidak dapat memberikan diagnosis medis. Jika ada masalah kesehatan dengan bayi Anda, sangat disarankan untuk berkonsultasi dengan dokter atau tenaga medis yang berkualifikasi untuk evaluasi dan perawatan yang tepat.
Plaats reactie