Migraine met aura

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Afelten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2017, 11:46

Migraine met aura

Bericht door Afelten »

Onze dochter van 15 jaar heeft deze week inmiddels alweer haar 3e migraine aanval. Dit begint met aura aan een kant, gepaard gaande met hevige pijn. Haar zicht is sterk verminderd. Ze moet zo snel mogelijk liggen in donkere ruimte. Soms moet ze braken, vervolgens slaapt ze enkele uren, daarna gaat het wel weer. Wie herkent dit en heeft tips, advies voor ons. Onze dochter wordt er erg onzeker van, als er iets leuks op de planning staat is ze bang dat ze "het" weer krijgt. We zien geen verband met voeding, stress. Alle tips zijn welkom.
Christel2207
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2017, 08:57

Re: Migraine met aura

Bericht door Christel2207 »

Hallo
Ik Zie dat je geen reactie hebt gehad op he vraag .
Ik heb zelf op jonge leeftijd al migraine gekregen (4 jaar) ik ben inmiddels 31
Ik herken het inderdaad dat je bang bent om het te krijgen als je een dagje weg gaat . Ik was dan ook altijd samen met 1 van m'n ouders zodat ik direct terug naar huis kon als kind zijnde .
Als we nu weg gaan neem ik altijd Zelf de auto mee om maar naar huis te kunnen mocht er migraine op komen zetten.
Als we vroeger een dagje pretpark deden wist ik van te voren al dat het dan avonds mis was .
Helaas niet veel aan te doen.
Heeft je dochter er medicijnen voor gekregen ?
Plaats reactie