Pavor nocturnus bij zoontje van 22md

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Gast

Pavor nocturnus bij zoontje van 22md

Bericht door Gast »

Heeft er iemand ervaring met pavor nocturnus bij kleine kinderen?
Ons zoontje wordt half juli pas 2 jaar
maar sinds een jaar (al langer dan dat eigenlijk) zijn we ontzettend aan het tobben met hem in de nachten..
Hij slaapt zo 2 weken heerlijk door en dan ineens 2 weken amper!
Ik heb via deze site alles over pavor nocturnus gelezen en alle symptomen vertoont hij!
Ik kan alleen nergens vinden wat te doen bij pavor nocturnus bij kleine bijna-peuters ;)
mamamieke
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2011, 22:03

Re: Pavor nocturnus bij zoontje van 22md

Bericht door mamamieke »

Hoi, ik ben eigenlijk heel benieuwd of er nog wat uitgekomen is..?
ons zoontje van 20 mnd is al vanaf zijn 4e maand een hele moeilijke slaper, heel veel huilen en krijsen. precies wat er bij pavor omschreven staat en het begint ons aardig op te breken.
wij zijn naar een kinderarts geweest maar die had na 10 minuten geconstateerd dat wij geen goede omgeving bieden aan onze zoon en dat we een betere structuur zouden moeten bieden. Hij heeft geen vragen gesteld en kon ook nog in deze korte tijd bepalen dat we geen goede interactie met hem hebben. hij heeft niet naar de videobeelden gekeken en ons dagboek niet gelezen.
We zijn nu vanaf november bezig hulp te krijgen maar tot nu toe nog geen arts gevonden die naar ons wil luisteren en ons wil helpen. (want tsjsa, ' zoveel kinderen slapen slecht')...
Hebben meer mensen hier zo'n ervaring mee? En hoe zijn jullie op deze diagnose gekomen? kan er ook een verband zijn met een zware bevalling en trauma na de bevalling?
groetjes van een redelijk wanhopige mama
Gast

Re: Pavor nocturnus bij zoontje van 22md

Bericht door Gast »

Hoi Mieke

Ik denk dat een zware bevalling er niets mee te maken heeft eerlijk gezegd (misschien kan het wel)
Mijn eerste bevalling was afschuwelijk, heeft 24u geduurd, etc.
Maar onze oudste heeft altijd als doornroosje geslapen!
Onze jongste is dus een nachtbraker.
We hebbende huisarts gevraagd eens uit te zoeken wat het kan zijn.
Hij heeft zijn dossier erbij gepakt en diverse slaap stoornissen daarnaast gelegd (we zijn al vaker naar de huisarts gegaan vanwege het niet/slecht slapen)
Hij beaamde dat alle symptonen overeen komen met pavor nocturnus.
Medicatie krijgt ie niet omdat hij daarvoor te jong is,
wel mogen we hem homeopathische middeltjes geven zoals kindival (als ik dat nu goed zeg...) van vsm; rustgever!
Maar echt werken doet het niet helaas.
We gaan dus eerdaags wat verder kijken in het homeopathische.
We zijn in het verleden met de jongste ook bij een kinderarts geweest dus inmiddels wel bekend bij ziekenhuizen.
Ik raad je aan, als jou kinderarts niet wil luisteren/ meewerken een ander ziekenhuis om een second opinion te vragen.
en het aller beste is dan meteen naar een kinderziekenhuis te gaan; utrecht of rotterdam. Das voor ons wel een eindje
rijden (beide zo'n uur) maar denk er wel serieus over na dit te gaan doen
omdat ik het gevoel krijg dat pavor nocturnus bij weinig artsen (en mensen) bekend is.. en ik dus ook vaak op onbegrip stuit.
Gast

Re: Pavor nocturnus bij zoontje van 22md

Bericht door Gast »

Hoi,
Mijn dochter heeft hier ook last van sinds ze 1 jaar is. (is nu 6 jaar )
Na vele slapeloze nachten heb ik op een bepaald moment besloten om haar bachbloesems te geven.
Ik heb zelfs laten pendelen om de juiste bachbloesem aan haar te kunnen geven.
Hier kwam de White Chesnut uit (ronddwalende gedachten - slaapproblemen) Mimilus (angst voor zaken - verlegenheid - nervositeit) en Heather (niet alleen willen zijn)
Nu geef ik haar soms de rescue.
Heeft het geholpen of was het slechts toeval dat de PN minderde ? Ik weet het niet, maar het is alleszins het proberen waard !
Veel succes
Gast

Re: Pavor nocturnus bij zoontje van 22md

Bericht door Gast »

Mijn zoontje heeft ook vanaf zijn geboort pavor nocturnus vast gesteld door het ziekenhuis. Er is geen behandeling ze moeten er over heen groeien. Elke nacht tobben wij met hem er werkt weinig. We zijn net begonnen met diazepam 1 mg omdat alle homeopathische middelen niet werkte bij hem.

het is een lastig iets als iemand nog tips heeft of vragen mail me gerust. wij zijn nu ongeveer 1,5 jaar bezig met onze zoon. hij is ook een week opgenomen geweest hiervoor.

sweety_roque@hotmail.com
Plaats reactie