Henoch Schönlein klachten verloop

Welkom op het kinderneurologie forum. Door het plaatsen van een berichtje op het forum kunt u in contact komen met andere kinderen en ouders. Let op dit is een open forum. Dit betekent dat iedereen uw geplaatste berichten kan lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich aanmelden
Plaats reactie
Jssc83
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2024, 20:51

Henoch Schönlein klachten verloop

Bericht door Jssc83 »

Hoi hoi,

Ik zou graag in contact willen komen met ouders waarvan een kind de diagnose Henoch- schönlein heeft gekregen.
Mijn zoontje van 12 is vandaag naar de huisartsenpost geweest omdat zijn hele voeten vanaf gister onder de plekjes zaten en omdat hij gister opeen niet lekker was ( koorts en hoofdpijn) gezien wij vermoeden dat dit het begin is van deze ziekte vraag ik mij af wat ik kan verwachten. De huisarts in opleiding zegt dat het allemaal wel mee gaat vallen. Hij heeft verder nog geen andere klachten. Wel moet hij nu elke week minimaal 6 weken lang zijn plasje inleveren. Zijn er kinderen die later pas echte klachten kregen? Of kan het ook zo zijn dat alleen deze vlekjes kunnen komen en dat hij verder nergens last van gaat hebben? Vlekjes bereiden nu wel verder uit over zijn onder been :(
Reaps2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2023, 11:10

Re: Henoch Schönlein klachten verloop

Bericht door Reaps2000 »

Hello. I'm new in this forum.
Plaats reactie